Spokojení zákaznící se vrací i po 25ti letech.

Historie

Firma Bekl byla založena roku 1991 v Táboře. Začínala, na rozdíl od mamutích řetězců podporovaných zahraničním kapitálem, zcela od nuly. Na úplném začátku se soukromý opravář elektrických spotřebičů pan Milan Král rozhodl využít svých dlouholetých zkušeností v oblasti oprav a kvality elektrospotřebičů. Proto, spolu s možností koupit si nový domácí spotřebič, nabízel svým zákazníkům vždy to nejkvalitnější a nejmodernější z trhu s domácími elektrospotřebiči.

S vysokou kvalitou zboží a služeb měl úspěch ihned zajištěn. Po krátkém čase otevřel k již stávající prodejně v prvním patře jednoho z obytných domů na Třídě 9. května další v ulici Chýnovské. Po neustálém růstu firmy zaměřil své aktivity k větší dostupnosti a zviditelnění svých produktů a služeb. Proto přesunul svoji první prodejnu do Nerudovy ulice a tím rozdělil své prodejny na obchodní a servisní pobočku. Sortiment prodávaného zboží se samozřejmě neustále rozrůstal, například o vestavné kuchyňské spotřebiče, vysavače a jinou drobnější techniku.

S rozšiřujícím se počtem nabízeného sortimentu a spokojených zákazníků bylo potřeba poskytnout firmě vlastní zázemí. To se po dlouholetém budování pověsti specializované prodejny s profesionálním přístupem s důrazem na potřeby zákazníka, kvalitu a služby podařilo roku 2003. V tomto roce si pan Král splnil sen a dokázal své rodinné firmě postavit reprezentativní prodejní plochu se servisním zázemím, s kancelářemi, skladem a vlastním parkovištěm. Široké spektrum vystavených spotřebičů okupující celé přízemí budovy lze předvést v provozu a tím nabídnout zákazníkovi dokonalou prezentaci. V tomto okamžiku se sortiment firmy Bekl, s ohledem na požadavky trhu, rozrostl o oddělení vnitřního a venkovního osvětlení a svítidel, které zaplnilo celé první patro budovy.

Rok 2008 je dalším milníkem vývoje firmy. Stále užší specializace na vestavné spotřebiče vedly k rozhodnutí spolupráce se společností Sykora kuchyně. Ve druhém patře budovy jsme postavili kuchyňské studio, kde zákazníci naleznou vzorové realizace s vestavnými spotřebiči.

Budova firmy, pohled z Budějovické ulice

Současnost

V této době je firma již dávno významným prodejcem a autorizovanou servisní pobočkou značek Bosch, Siemens, AEG, Elektrolux, Zanussi a Miele v Jižních Čechách, což samo o sobě svědčí o kvalitě nabízeného sortimentu a služeb. Striktní důraz na kvalitu vycházející z dlouholetého know-how a zpětné vazby zákazníku nese své ovoce v podobě vracejících se spokojených zákazníku.

Firemní strategie

Jelikož firma Bekl uplatňuje politiku stálého vývoje a mapování kvality nabízených výrobků díky vyhodnocení jejich poruchovosti při servisu. Je tak schopna nabídnout zákazníkovi v rámci jeho možností momentálně nejdostupnější kvalitu na trhu, spolu s kompletními službami. Počínaje poradenstvím při výběru, odvozem, montáží, nastavením a likvidací starého spotřebiče po zakoupení a v neposlední řadě garancí záručního i pozáručního servisu. Dáváme totiž přednost osobnímu přístupu k zákazníkovi a řešení jeho potřeb, před hromadnou samoobslužnou politikou používanou v hyper- a super- marketech, či internetových prodejen. Tito prodejci zavalují zákazníka nesmyslně širokou nabídkou, ve které se často ztrácí a je nucen uchýlit se k výběru na základě velmi zavádějících názorů internetových diskuzí, „věhlasu“ výrobce nebo „výhodností“ nabídky.

Informační povinnost prodávajícího

Obecná informační povinnost

Dle § 14 odst. (1) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen "ZOS"), "prodávající informuje spotřebitele jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je pro daný typ nabízeného, prodávaného, poskytovaného nebo zprostředkovaného výrobku nebo služby věcně příslušný. Informace musí zahrnovat též internetovou adresu tohoto subjektu. Jestliže prodávající provozuje internetové stránky, uvede tyto informace i na těchto internetových stránkách. Pokud smlouva uzavřená mezi prodávajícím a spotřebitelem odkazuje na obchodní podmínky, uvede informace podle věty
první a druhé rovněž v těchto obchodních podmínkách".

Prodávající, za předpokladu, že naplní dikci zákona, může způsob poskytování informací přizpůsobit charakteristikám svého podnikání. Jednou z forem, jak tuto zákonnou informační povinnost naplnit, mohou být i tzv. reklamační řády vydávané podnikatelem. S výjimkou oblasti telekomunikací, služeb finančního trhu a energetiky (podrobné vymezení v § 20e ZOS) je subjektem mimosoudního řešení sporů Česká obchodní inspekce.